Test Audi Q7 by Select Automotive

Range Rover Velar
13 listopada 2018
Range Rover
22 listopada 2018

Audi Q7 – Testy, dane techniczne, zdjęcia, spalanie, cena

Prezentowany model to kolejna odsłona jednego z najbardziej popularnych luksusowych SUV-ów. Pierwsza generacja Audi Q7 cieszyła się dużą popularnością wśród zamożnych klientów i zaraz był to jeden z najchętniej kupowanych modeli Audi. Co do zaoferowania ma najnowsza generacja Audi Q7? Zapraszamy do zapoznania się recenzją.

Co nowego?

Druga generacja flagowego SUV-a koncernu z Ingolstadt została wprowadzona w 2015 roku. Tym razem inżynierowie podjęli decyzję o wykorzystaniu aluminium i stali do większej ilości elementów, co pozwoliło odchudzić samochód o ponad 300 kilogramów. Dzięki temu sylwetka auta stała się wyraźnie mniej ociężała i samochód zyskał bardziej dynamiczny charakter. Przód pojazdu w dalszym ciągu charakteryzuje się imponujących rozmiarów grillem jednak poddano go kosmetycznym zmianom, dzięki czemu całość wygląda bardziej świeżo. Oprócz zmian zewnętrznych, nowości znajdziemy również we wnętrzu nowego Q7. Audi otrzymało znany z innych modeli marki wizualny kokpit z ekranem, na którym wyświetlać można tradycyjne wskaźniki, a także komputer pokładowy, mapę nawigacji oraz system multimedialny. Wymiary samochodu nie uległy większym zmianom – nowy SUV jest o 5 milimetrów wyższy, 14 milimetrów węższy i 35 milimetrów krótszy od poprzednika.

Jakich wrażeń podczas testów dostarczyło nowe Audi Q7?

Audi Q7 – Test, Opinia

Zajmując miejsce w fotelu kierowcy czeka nas pierwsze rozczarowanie: deska rozdzielcza wykończona jest plastikiem nie najwyższej jakości, co nie przystoi autu tej klasy. Na szczęście po chwili zapominamy o tym drobnym niedociągnięciu, a naszym oczom ukazuje się wysokiej jakości wyświetlacz ciekłokrystaliczny, który nie dość, że doskonale wygląda to w dodatku jest bardzo funkcjonalny i praktyczny, np. można go dowolnie programować, pomniejszyć wyświetlane zegary i włączyć mapę nawigacji. Ruszamy. Silnik diesla V6 o pojemności 3.0 litra i mocy 272 koni, choć nie wciska w fotel, w miarę dobrze radzi sobie z napędzaniem ponad dwutonowego auta i charakteryzuje się umiarkowanym apetytem na paliwo. Na pochwałę zasługuje zawieszenie nowego Q7. Dzięki pneumatycznemu systemowi auto dobrze wybiera nierówności i pozwala sprawnie pokonywać dziurawe polskie drogi. Dobre wygłuszenie sprawia, że w środku panuje cisza nawet przy dużych prędkościach. Prezentowana wersja dysponuje skrzynią automatyczną, ale biegi można zmieniać również manetkami umieszczonymi przy kierownicy. Niewątpliwą zaletą nowego Audi jest sprawdzony system Audi Drive Select, który pozwala dobrać nastawy zawieszenia, wybierając pomiędzy trybem jazdy off-road, dynamicznym, czy komfort lub według indywidualnych potrzeb. Niezwykle rozbudowany system multimedialny daje niemal nieograniczony dostęp do rozrywki na pokładzie. Dzięki specjalnemu panelowi dotykowemu możemy sterować nawigacją rysując palcem litery, które pojawiają się na wyświetlaczu! Kolejną zaletą auta jest duża ilość miejsca, zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu, gdzie dodatkowo istnieje możliwość odchylenia oparcia do tyłu, co sprawia że podróżować będziemy w iście królewskich warunkach.

Audi Q7 – Dane techniczne:

Pojemność skokowa: 2967 cm³

Moc: 272 KM przy 3250 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 1500–3000 obr./min.

Skrzynia biegów: Automatyczna Tiptronic, 8-biegowa

Zawieszenie przód:Wielowahaczowe, pneumatyczne

Zawieszenie tył: Wielowahaczowe, pneumatyczne

Układ kierowniczy: Zębatkowy, wspomagany

Masa własna: 2070 kg

Długość: 5052 mm

Szerokość: 1978 / 2212 mm bez lusterek / z lusterkami

Wysokość: 1741 mm

Rozstaw osi: 2994 mm

Rozstaw kół przód/tył: 1679 / 1691 mm

Pojemność zbiornika paliwa: 75 l

Pojemność bagażnika: 295 / 890 / 2075 l

Ładowność maksymalna: 695 kg

Przyspieszenie 0–100 km/h: 6,5 s

Prędkość maksymalna: 234 km/h

Audi Q7 – Spalanie:

Zużycie paliwa (miasto): 6,7 l/100 km

Zużycie paliwa (trasa): 6,0 l/100 km

Zużycie paliwa (mieszane): 6,2 l/100 km

Audi Q7 Cena: W polskim salonie od 284 900 zł / W Select Automotive od 224 960 zł!

Podsumowanie

Nowe Audi Q7 w wersji z silnikiem 3.0 TDI to udany kompromis dla osób, którym zależy na dużym i przestronnym SUV-ie, który rozpieszcza pasażerów bogato wyposażonym wnętrzem i zapewnia rozrywkę dzięki rozbudowanemu systemowi multimedialnemu. Niewątpliwie dużą zaletą nowego Q7 jest doskonale dopracowane zawieszenie sprawdzające się w każdych warunkach. Pomimo kilku niedociągnięć jest to auto godne polecenia.