BMW X3 30d xDrive MY 2019

BMW X3 30d xDrive rok 2019 – Testy, dane techniczne, zdjęcia, spalanie, cena

Prezentowany model, tutaj występujący z sześciocylindrowy silnikiem wysokoprężnym generującym aż 620 Nm momentu obrotowego, to trzecia odsłona bestsellera rodem z Bawarii. Dwie poprzednie generacje cieszyły się powodzeniem zarówno na rynku pierwotnym, jak również wtórnym, mimo słów krytyki dotyczących materiałów wykończeniowych oraz sporej, jak na segment premium, hałaśliwości. Producent przedstawiając nową generację, obiecał poprawę, zachowując charakterystyczne dla marki cechy.

BMW X3 oznaczone kodem fabrycznym G01 w stosunku do poprzednika jest dłuższe o 5 cm, szersze o 1 cm i ma porównywalną wysokość. Zmianie w zaprezentowanym w połowie 2017 roku aucie uległ też rozstaw osi o niebagatelne 54 mm. Według danych katalogowych pojemność bagażnika pozostała na podobnym poziomie. Należy więc przypuszczać, że nowy model będzie oferować więcej przestrzeni dla pasażerów i kierowcy. Obecnie nowe BMW X3 oferowane jest z aż dziesięcioma jednostkami napędowymi – czterema napędzanymi etyliną i sześcioma olejem napędowym (z obowiązkowym AdBlue). Moc diesli mieści się granicach od 150 KM (1,8d) do 313 KM (3,5d). Wybierając samochód z silnikiem benzynowym, można liczyć na przedział od 184 KM (2,0i) do 306 KM (3,5i).

Już podczas premierowych pokazów nowego SUV-a ze stajni BMW zwrócono uwagę na doskonałą stylizację. Są i charakterystyczne elementy marki, jak grill, oraz designerskie i zarazem klasyczne wzory obręczy. Atrakcyjnie prezentują się też klosze przednich świateł oraz tylne lampy. Miłym dodatkiem nawiązującym do innym uterenowionych modeli BMW jest wznoszące się okienko za tylnymi drzwiami – dzięki niemu pasażerowie mają lepszą widoczność i więcej światła, do tego sylwetka sporego pojazdu (ponad 470 cm długości) nabrała nieco lekkości.

 

BMW X3 – Wrażenia z jazdy

Jak przystało na BMW, konsola i kierownica pochylone są w stronę kierującego. Miłym dodatkiem jest wyświetlacz head-up, pokazujący na dole przedniej szyby istotne informacje, jak aktualną prędkość, wskazówki nawigacyjne czy maksymalną dopuszczalną na danym odcinku szybkość. Co ciekawe, obrotomierz wyskalowano do 6000 obr./min (czerwone pole zaczyna się przy 5500 obr./min), natomiast najwyższą wartość na prędkościomierzu to 260 km/h. Zwłaszcza w dieslu takie wartości obiecują więcej niż przyzwoite osiągi. Oczywiście 265 KM i przeszło 600 Nm pozwalają na dynamiczną jazdę niezależnie od obciążenia.

Po zajęciu miejsca na świetnie wyprofilowanym fotelu (podgrzewanym, podobnie jak siedzisko pasażera), można zauważyć znaczną poprawę materiałów wykończeniowych w porównaniu do drugiej generacji. Także przestronność na przednich fotelach i z tyłu sprawia pozytywne wrażenie. Minusem jest skromny, jak na SUV tej wielkości, bagażnik, mimo że dane producenta pokazują inaczej. Ale i tak kufer jest wystarczający na rodzinną eskapadę. Kolejnym wyróżnikiem w stosunku do poprzednika jest poziom hałasu – w nowym aucie jest bardzo cicho także przy wyższych prędkościach. BMW tym razem nie oszczędzało na wygłuszeniu.

Mimo sportowego ducha trzecia generacja X3 to pojazd komfortowy. Świadczą o tym i zawieszenie (nie tak twarde jak w sedanach), i niski poziom hałasu. Trójstrefowa klimatyzacja to kolejny atut prezentowanej wersji, podobnie jak gustowna skórzana tapicerka ze stylowymi przeszyciami.

Zastanawiając się nad średniej wielkości SUV-em segmentu premium, warto poważnie wziąć pod uwagę BMW z dynamicznym silnikiem diesla. To wciąż znakomity napęd do takich pojazdów, zapewniający sportowe osiągi przy umiarkowanym apetycie na paliwo.

 

BMW X3 – Najważniejsze dane techniczne

Moc maksymalna: 265 KM przy 4000 obr./min.

Moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr./min.

Skrzynia: automatyczna 8-stopniowa.

Napęd: xDrive (elektronicznie sterowany napęd na obie osie).

Zawieszenie: wielowahaczowe double wishbone (przód) i system o architekturze Multilink (tył).

Wymiary w mm: długość 4708, szerokość 1881 (bez lusterek) i 2089 (z rozłożonymi lusterkami bocznymi), wysokość 1678, rozstaw osi 2810, zwis przedni 858, zwis tylny 989, prześwit 204.

Opony: 225/60/18 (opcja 245/40/21, 245/45/20 lub 245/50/19).

Pojemność bagażnika: 550-1600 l.

Pojemność zbiornika paliwa: 67 l.

Osiągi: prędkość maksymalna 232 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h w 5,9 s.

Zużycie paliwa wg producenta: cykl mieszany 5,9 l/100 km, trasa 5,6 l/100 km, miasto 6,5 l/100 km.

 

BMW X3 Cena

Cena w polskim salonie: od 189.200 PLN Brutto

Cena w Select-Automotive: 157.036 PLN Brutto – Sprawdź: BMW X3