Range Rover

Range Rover – Testy, dane techniczne, zdjęcia, spalanie, cena

Prezentowany model to crème de la crème wśród samochodów terenowych. Angielski, wysublimowany prestiż Range Rovera powoduje, że auto to nie ma praktycznie konkurencji w porównaniu z innymi markami i jest idealnym wyborem dla osób, które cenią sobie auta zwracające uwagę otoczenia, a jednocześnie pozwalające przejechać wygodnie niemal po każdym terenie.

Co nowego?

Wprowadzone do sprzedaży auto Land Rover Range Rover to model czwartej generacji legendarnej brytyjskiej marki, odchudzony o 100 kg od poprzedniej wersji dzięki zastosowaniu aluminium i posiadający niezwykle luksusowe wyposażenie nawet w wersji podstawowej. Pneumatyczne zawieszenie i napęd na cztery koła pozwalają pokonywać nim nawet najtrudniejsze przeszkody w terenie dla wielbicieli jazdy offroadowej.

Range Rover – Test, Opinia

Jazda autem Range Rover jest wyjątkowym doświadczeniem, które trudno porównać z prowadzeniem limuzyn takich, jak BMW seria 7, Audi A8 czy Jaguar XJ. W trakcie jazdy z prędkością 150 km/h kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się ciszą panującą we wnętrzu auta. Powyżej tej prędkości robi się jednak w nim dość głośno. Na pochwałę zasługuje też ekonomiczność spalania. Silnik benzynowy 5.0 supercharged ma dobre przyspieszenie, a średnie spalanie przy jeździe autostradą z Warszawy do Rewy wynosi 12,2 l/100 km.

Rozwiązaniem, które docenią wszyscy miłośnicy wypraw w nieznane, jest pneumatyczne zawieszenie Range Rovera. Nawet w trakcie jazdy po miejskich ulicach z tzw. „policjantami” z prędkością 40 km/h nie daje ono uczucia nieprzyjemnych podskoków. Dodatkowo zawieszenie można ręcznie ustawiać w zależności od terenu, na jaki planujemy wjechać lub włączyć funkcję auto, która samoczynnie rozpoznaje warunki na drodze i dostosowuje do nich zawieszenie.

Samochód wyposażony jest w kamerę surround view, która pokazuje obraz wokół samochodu, pomagając w jeździe w trudnych warunkach. Dostępny jest również z niej widok krawężnika, co znacznie ułatwia parkowanie tuż przy nim. Do pewnych niedociągnięć Range Rovera należy jednak zaliczyć mało intuicyjną obsługę systemu Meridian audio-video, który poza tym jednak pozwala na korzystanie z multimediów w najwyższej jakości dźwięku.

Wśród udogodnień, jakie zostały zastosowane w Range Roverze znajduje się także bezkluczykowe otwieranie bagażnika o pojemności pozwalającej po rozłożeniu tylnych foteli nawet na wygodne wyspanie się dwóch dorosłych osób. Elektryczne, wentylowane i podgrzewane fotele są sterowane przez wyświetlacz ciekłokrystaliczny, a w pamięci ich ustawień można zapisać trzy ulubione pozycje. Fotele przednie są ponadto wyposażone w funkcję relaksującego masażu pleców, który doskonale odpręża w trakcie długiej jazdy. Klimatyzacja we wnętrzu samochodu może być synchronizowana zarówno z lewej, jak i prawej strony, a panel jej sterowania z tyłu pozwala na blokadę w przypadku jazdy z dziećmi, które lubią ustawiać ją na zbyt niską temperaturę. Co ciekawe, komfort jazdy i wysokość auta powodują, że nawet dzieci cierpiące zwykle na objawy choroby lokomocyjnej, nie mają ich w trakcie jazdy Range Roverem.

Podsumowanie

Range Rover to idealne auto dla wszystkich wielbicieli samochodów terenowych, którzy cenią sobie luksusowe wnętrza i komfort jazdy. Skórzana tapicerka i drobne detale, które ułatwiają życie kierowcy i pasażerom powodują, że model ten nie ma właściwie obecnie żadnej konkurencji wśród innych marek. Polecany dla wszystkich miłośników jazdy offroadowej, ale też podróżowania całą rodziną w wyjątkowo komfortowych warunkach.