Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder to dwudrzwiowy samochód sportowy, produkowany od 2013 do 2015 roku przez niemiecką markę Porsche AG. Jego prototyp miał swoją premierę w 2010 roku podczas 80. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.

Liczba 918 zawarta w nazwie oznacza liczbę sztuk tego modelu, jakie wyprodukowano w serii limitowanej. Porsche 918 Spyder jest następcą modelu Carrera GT.

Porsche 918 Spyder to samochód hybrydowy z napędem na 4 koła, wyposażony w silnik V8 (z wyścigowego Porsche RS Spyder) o mocy 608 KM oraz dwa silniki elektryczne (tylny o mocy 129 KM i przedni o mocy 156 KM), co daje łącznie 887 KM. Dzięki nim samochód ten może osiągnąć prędkość maksymalną równą 345 km/h. Do 100 km/h rozpędza się w 2,6 s, do 200 km/h w 7,9 s, zaś do 300 km/h - w 20,9 s. W rękach wyczynowego kierowcy Porsche 918 Spyder zamienia się w samochód wyścigowy. Model ten ma 7-biegową skrzynię PDK.

W dodatku to superauto ma 5 trybów jazdy - E-Power (tryb elektryczny), Hybrid (tryb hybrydowy), Sport Hybrid (tryb sportowy), Race Hybrid (tryb wyścigowy) oraz Hot Lap (dodatkowa opcja, działa tylko z trybem Race Hybrid).

Samochód został wyposażony w 4 koła skrętne, co oznacza, że przy niższych prędkościach skręca koła tylne w przeciwnym kierunku do kół przednich.

Samochód ten może przejechać do 30 kilometrów na akumulatorach w pełni naładowanych. Ogromną jego zaletą jest to, że może samodzielnie ładować akumulatory podczas spokojnej jazdy. Nie musi więc być stale podłączony do gniazdka elektrycznego.